kaos i skåneland

igår var det livat i kristianstad det må jag säga.... vi hade träff med mamma-gruppen och denna gången var vi hemma hos mig. jag hade planerat och förberett dagen innan och hade en bra känsla när casper sovit hela netten och var på bra humör när han vaknade. vi busade på morgonen och hade det mysigt men sen! sen när det var dags för 2-timmars vilan så krånglade han lite men somande  ändå. men när jag myst ner mig i soffan framför bästa såpan(days of our lives!) med en kopp kaffe hör jag att lillen vaknar. jag sätter kaffet i halsen o skyndar in för att somna om honom men icke! han skulle inte alls sova! jag fick en ångestattack av 5 graden o blev asirriterad. VARFÖR är det alltid så här när jag vill ha en utvilad o glad pojke?? dagen blev som jag trodde. pip o gnäll o ingen sömn.... det blev ju inte bättre av att en av de andra små skrämde slag på honom typ 20 ggr. helt galet vilken cirkus det kan bli med 3 små illbattingar i huset! :) men men... trots denna usla start på dagen så var det jätteskoj att ha mammorna o deras små här. så kul att träffas för det var ett tag sedan nu... dagen blev enligt mej ändå lyckad och det kändes som de andra inte var helt missnöjda heller. på kvällen när jag kittlade lillen så såg jag att 2 tänder kommit under dagen, kan ju vara en anledning till att det inte var så lätt att sova. (då kanske han inte vaknade efter 20 minuter bara för att reta ihjäl mig utan för att det gjorde ont i munnen hehe...) fick mig en tankeställare där :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0